luni, 2 februarie 2009

Materii in plus!?


       Se pare ca Stefan si-a atins scopul, dar, din motive pe care nu le cunoastem inca, nu vrea sa ne dezvaluie nimic in legatura cu ce s-a intamplat astazi. Va vom tine la curent atunci cand vom afla noutati. 
      Ultima dezbatere a fost foarte aprinsa. Pe de o parte, Mihai Ionescu si Razvan au sustinut ca nu se poate schimba nimic si ca este o naivitate sa credem intr-o lume corecta. Pe de alta parte, Maria, Flavia si Mihai s-au remarcat ca fiind sustinatori devotati ai initiativei lui Stefan.
       Am urmarit discutia cu maximum de interes si am observat ca Mihai Ionescu a repetat ideea sustinuta si de Razvan intr-unul dintre articolele precedente: sunt foarte multe materii in plus si inutile. Aceste idei ne-au facut sa ajungem la concluzia ca este timul pentru o noua dezbatere. Asadar, ce parere aveti despre programa scolara? Care sunt materiile in plus si care sunt cele pentru care ati ales sa fiti colegi cu noi?

68 de comentarii:

  1. eu inca sper sa aflu la ce imi foloseste logica matematica :P
    mare aiureala materia asta...in rest cred k toate ne ajuta cumva...undeva :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu inteleg la ce imi ajuta urmatoarele: Algebra, Analiza si Logica matematica! Am venit aici pentru PROGRAMARE!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mie imi plac paginile web. Din pacate, se fac abia in anul 2. In rest nu imi place nimic!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo, ma! Atunci ce cauti aici? Pagini web se fac si la alte facultati. Aici o sa primeze programarea!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu sunt foarte dezamagita de tot ce facem aici. Profii nu isi dau deloc interesul. Nu ma asteptam sa fie asa. Adica vine Adam si imi da un proiect: ia si fa-l! Nu conteaza daca nu imi da nimic tb sa ma interesez eu! Si apoi vine Vlada si imi zice sa ii fac probleme, cand el nu ne-a dat nimic tot semestru! La matematica... isi dau interesul, dar matematica nu ma intereseaza pe mine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mie imi place. Imi plac profii pentru ca ne lasa sa descoperim singuri si imi place si matematica. Pe scurt, cred ca sunt aici ca un copil intr-un magazin cu dulciuri. Va salut!

    RăspundețiȘtergere
  7. Materii in plus? Nu vreau sa arunc cu noroi in directia unei materii propriu-zise si cred ca problema principala nu este faptul ca, de exemplu, eu ca student la Informatica, fac un numar maricel de materii de matematica. Pana la urma, matematica iti dezvolta gandirea si te ajuta ca informatician. SAU asa ar trebui. Problema este felul total neatractiv, invechit, demodat, de a ni se preda matematica. Noua la cursurile de matematica ni se prezinta notiuni pur teoretice, care nu numai ca nu au legatura cu domeniul Informaticii, dar nu ne ajuta sa intelegem mai bine nici matematica. Cursurile de "teorie" sunt saptamanale, seminariile nu. In 2 saptamani de curs se strange un maldar de teorie pe care la seminar nu avem cum sa-l acoperim. Aplicatiile sunt putine, teoria e multa, greoaie si neplacuta. NOI NU SUNTEM SI NU VREM SA FIM TEORETICIENI, vrem doar sa invatam ceva practic. Ceva UTIL. Atunci de ce ne sacaie cu atata teorie? Ca urmare, lumea la examene se trezeste ca nu a ramas mai cu nimic dupa un semestru, si cum la examene se pune mare accent si pe teorie, evident ca lumea va recurge la tertipuri pentru ca macar sa le promoveze.
    De asemenea, cred ca din curicula facultatii lipsesc materii care sunt esentiale pentru profilul Informatica. Daca vreau sa invat Photoshop, animatii, Flash, Java, modelare 3d, grafica, webdesign, retelistica, unde ma duc? "Nu domnle ca astea se fac in anii mai mari". De ce atunci si nu acum ? Sau macar se invata si aceste lucruri in facultate ? Bun, invat matematica, dar vreau si ALTCEVA. Matematica nu este in esenta o materie urata, s-ar putea preda intr-un mod placut, captivant pentru studenti, si studentul ar putea alege ce anume ii trebuie din vasta disciplina Matematica, s-ar putea pune accent mai mult si pe proiecte de echipa, colaborari, lucruri PRACTICE. Pentru cei carora le plac chestiunile pur teoretice, formule, demonstratii, s-ar putea elabora proiecte de cercetare, poate sa descopere ceva nou. Pentru noi restul, bun , vrem sa invatam matematica, dar intr-un mod practic si util.

    RăspundețiȘtergere
  8. De acord 100%. Cantitatea de matematica trebuie redusa. Nu as vrea sa repet ce a spus Mihai dar daca avem nevoie de matematica in ceea ce o sa facem noi ca programatori, stim unde sa cautam!.Nu avem nevoie de teorie!!. Jos metodele invechite de predare, jos comunistii!!.

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu nu inteleg de ce toti cred ca trebuie sa ajungem cercetatori. Si eu vreau mai multa practica.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mai, daca voiati practica de ce nu ati mers la politehnica?

    RăspundețiȘtergere
  11. Multi au venit pentru informatica. Ar fi nedrept sa excludem matematica, dar oricum trebuie "redusa la minim"(asa cum am citit intr-o brosura cand inca nu eram decis spre ce facultate sa merg).Mai putina matematica, acesta este raspunsul pentru fetele din echipa blog-ului.

    RăspundețiȘtergere
  12. Politehnica te formeaza mai mult ca inginer, Mihai. Acolo faci multa matematica si fizica , iar informtica se face mai putina decat aici .

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu am cativa prieteni acolo. Din cate am vazut, fac intr-adevar si fizica si matematica mai multa decat noi, dar fac si programare mai multa.

    RăspundețiȘtergere
  14. mda... am auzit si eu k acolo le-a predat biblioteca "crt" in C++. Acum cand se foloseste Visual... nu stiu ce relevanta mai are.

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu cred ca se preda mai putina informatica decat aici, but that`s not the point. La noi metoda e invechita. Vreau mai multa practica. Nu e visul meu sa ajung profesor, ci sa fiu un programator bun.

    RăspundețiȘtergere
  16. da, bine zis Radu. de acord. si cred ca asta este parerea a peste 90% dintre cei care au venit aici.

    RăspundețiȘtergere
  17. Hai sa ne moderam un pic. De fapt, hai sa ma moderez un pic. Nu vreau sa spun ca e o naivitate sa crezi intr-o lume corecta, dar spun ca in mod evident e incorecta by design si urland ca e incorecta la taman oamenii care o fac incorecta nu obtii mare lucru.

    In general, daca vrei sa faci o schimbare, trebuie sa fii schimbarea. Ce inseamna asta concret...mai greu. Din ce-mi dau seama, in momentul in care vrei un sistem educational corect varianta cea mai simpla e sa devii profesor, sa nu devii corupt si sa faci tu asta, s-o faca si vecinul, s-o faca o generatie intreaga. Utopic? Da, dar mai putin utopic decat sa te duci la cineva cu putere de decizie in sistemul actual si sa-i ceri sa schimbe ceva. Pentru ca putregaiul s-a intins peste tot.

    Poate ca demonstrarea teoremei de reprezentare a lui Stone e fundamentală pentru viaţa mea de informatician sau pur şi simplu de om. Poate că nu e, dar e un fapt cu implicaţii interesante pentru matematică drept întreg şi pentru ce s-ar numi o filozofie a matematicii. Poate. Doar că nimeni nu se arata interesat de aspectele astea. Nimeni nu-ti arata de unde au aparut chestiile alea si la ce sunt folosite, doar tranteste o definitie si trebuie sa te descurci. De asemeni, de observat ca "e importanta pentru dezvoltarea mea" si "e interesanta" sunt doua chestii totusi subiective.

    Si o opera statistica: 50% din materiile de la informatica sunt de matematica pura, in timp ce materia de informatica de la sectia de matematica e despre...latici. Cred ca suntem in prezenta unui mic abuz de limbaj in modul in care e folosit termenul "informatica" pe-aici.

    Sunst singurul pentru care pe butonul de post de la captcha scrie "Finlandeză"?

    RăspundețiȘtergere
  18. Razvan, iti multumim pentru atentionare. Am rezolvat problema. Daca mai sunt altele, aveti libertatea de opinie. Folositi-o!

    RăspundețiȘtergere
  19. Razvan, tu vrei sa predai?

    RăspundețiȘtergere
  20. Nu vreau sa predau si intr-un fel pot fi acuzat ca una spun si alta fac. Pledez vinovat.

    Ideea era ca nu poti scapa de nesimtiti lasandu-te in mainile celor care ii tolereaza cu buna stiinta. Nici tolerandu-i. Ci prin a nu fi unul din ei si prin a face ce-ti sta in putere ca sa nu te inconjori de ei. Eu chiar sustin demersul lui Stefan, dar sunt sceptic si scepticismul nu-i venit de nicaieri, e venit din experiente mirifice ca aceea cand omul de la mine din clasa care nu putea aduna 2 cu 2 a luat 9.50 la mate la bac

    RăspundețiȘtergere
  21. eu cred ca ar trebui sa dorm la ora asta :(

    RăspundețiȘtergere
  22. Eu cred ca mai am un pic si plec la examen :)) Si mai cred ca o sa iau 10 cu felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  23. AAAAA! Cine-a pus matematica asta in programa?

    RăspundețiȘtergere
  24. Cine a facut orarul. Mwaaa da chiar, daca ati avea un mesaj asa special pt un prof ce i-ati spune?

    RăspundețiȘtergere
  25. Eu i-as spune lui Georgescu ca nu ma intereseaza materia lui.

    RăspundețiȘtergere
  26. Eu i-as spune unuia ca inca astept niste scuze oficiale.

    RăspundețiȘtergere
  27. Razvan, sa stii ca si la mine au fost un caz in care o fata care nu stia sa adune a luat 9.5. Tocmai de asta nu mai vreau magariile astea. Vreau o facultate corecta! Fiecare sa aibe cat merita... Macar notele, daca in viata suntem atat de diferiti din punct de vedere al "egalitatii" de sanse. Iti multumesc pentru sustinere. :)

    RăspundețiȘtergere
  28. Daca eu as avea un mesaj pentru un domn profesor, eu l-as intreba care este ultimul film/meci/piesa de teatru/carte pe care l-a vazut/citit/ascultat domnia sa, sau nu ultimul, na, care l-a marcat si as urmari daca imi poate raspunde fara a folosi termenii EMUX, izomorfism, phi implica phi si complexitate.

    RăspundețiȘtergere
  29. sau ultima data cand a facut dragoste cu nevasta!!:)

    RăspundețiȘtergere
  30. eu cred ca acest lucru se vede usor la cum intra in sala de curs ;)

    RăspundețiȘtergere
  31. La 60-70 de ani mai greu cu dragostea :)))

    RăspundețiȘtergere
  32. Pai de-aia te-au picat pe tine, erau gelosi :))

    RăspundețiȘtergere
  33. DAR eu nu am picat la nimic. Am trecut si chiar onorabil! :D

    RăspundețiȘtergere
  34. Eu i-as intreba de ce nu mi-au dat 10 :D

    RăspundețiȘtergere
  35. Eu l-as intreba pe Baietica daca e ceva intre el si Cerasela.

    RăspundețiȘtergere
  36. Revenind la subiectul articolului, eu as vrea sa spun ca pot sa gasesc ceva util in fiecare materie. Sunt sigura ca tot ce am invatat pot sa folosesc la un moment dat si in afara celor doua ore de examen. De exemplu, iata la ce am folosit eu expresia "clasa lui a este egala cu clasa lui b", pe care Baietica a scris-o odata pe hartie: http://www.flickr.com/photos/7618760@N06/3252709426/

    Nu uitati: cu orice se poate face ceva!

    RăspundețiȘtergere
  37. Si la ce ai folosit? Sa decodifici acel desen? Gesesti "ceva" util din fiecare materie..., foarte bine, dar uiti ca acel "ceva" reprezinta doar 5-10% din cantitatea de informatie, restul fiind balast pe care il uiti pana termini facultatea. In tarile dezvoltate, fiecare se specializeaza si devine bun pe domeniul de activitate ales, eu daca vreau sa fiu programaator, trebuie sa fiu si matematician? Pesemne uiti ce a spus o profa la un seminar legat de Analiza si Algebra...."Eu nu stiu de ce se mai face la voi asa ceva...Am folosit aceste materii doar in facultate.". Si preda la facultate!! Nu lucreaza la o firma. Sa dam cartile pe fata: este nevoie si de matematica dar la nivel informal, daca o sa fii pus in situatia sa o folosesti(ai nevoie de notiuni, definitii, teoreme), stii unde sa cauti.Un om capabil nu este acela care le stie pe toate, ci acela care stie unde sa le caute. Pun pariu ca si tu, Adriana peste ani, daca vei fi pusa in situatia sa scrii o formula, te vei asigura ca o scrii bine, cautand-o;poate o stii foarte bine, dar vei vrea sa te asiguri ca o scrii corect, si tot o vei cauta, si o vei gasi.

    RăspundețiȘtergere
  38. Daca trebuie sa fiu matematician, atunci de ce profesorii de matematica nu sunt si informaticieni?(Chiar domnul Baietica a recunoscut ca foloseste calculatorul dar nu stie ce se intampla in spatele lui, cum lucreaza softul..etc.; si este profesor de matematica). Eu nefiind profesor de informatica, nici macar informatician (deocamdata), de ce trebuie sa stiu atat matematica? Ce s-ar intampla daca cei de la specializarea matematica ar fii obligati sa invete informatica, asa cum suntem noi suntem obligati la matematica? ei la info. fac ... latici.

    RăspundețiȘtergere
  39. Draga Ioan, inteleg perfect motivele pentru care esti asa suparat pe matematica si iti dau dreptate. Sunt absolut de acord cu tine, dar permite-mi sa iti spun ca una dintre colegele mele de camera este studenta la matematica in anul I. Difrerenta intre ce invatam noi la matematica si ce are ea de invatat este la fel ca cea intre ce stie domnul Baietica despre programe si ce stie domnul Vlada despre acelasi domeniu.
    Noi nu avem toate demonstratiile teoremelor la Algebra si nici la Analiza in timp ce ea a avut 82 de teoreme cu tot cu demonstratii pentru un singur examen. Retine, te rog, ca la ea nu era suficient enuntul pentru a lua 8, asa cum era la noi la Algoritmi si Structuri de Date.
    Daca vrei foarte mult sa fii informatician eu ma intreb: cand crezi ca vei fi? Crezi ca facultatea asta te defineste si ca, daca o termini, esti informatician? Eu sunt de parere ca esti informatician din secunda in care te-ai hotarat sa fii si incepi sa faci ceva in sensul asta.
    In legatura cu ultima ta intrebare, mi-ar placea sa iti spun ca la laboratorul de programare colega mea de camera a invatat sa verifice daca un numar este prim. Banal pentru noi, dar greu pentru ei. Au venit aici sa faca matematica, nu informatica! Totusi, din anul II exista specializarea Matematica-Informatica pentru cei care le vor pe amandoua.
    In incheiere, vreau sa iti spun ca un om capabil este un om care are un raspuns afirmativ pentru intrebarea "Tu poti sa faci ... ?".

    RăspundețiȘtergere
  40. Draga Adriana, am inteles mesajul tau. Dar chiar daca nu avem de invatat demonstratiile teoremelor si definitiilor, este totusi prea multa materie; parca ai face frectie la un picior de lemn, nu ajuta.Pai gandeste-te un pic: daca termini matematica, poti iesii doar profesor. Ca profesor, este nevoie sa stii demonstratii (repet k profesor). Sa stii ca diferenta nu este asa de mare: avem aceeasi programa cu cei de la matemetica! Este corect? Colega ta de camera are aceeasi programa la informatica ca noi? Nu prea cred. Tu imi spui de teorie. Noi am putut lua 8 doar stiind enuntul, pt k Tomescu a fost totusi destul de "cu picioarele pe pamant"(a zis k pune accent pe partea practica, pe proiect, si ca nu insista pe niste notiuni pe care le stim din practica de la seminariile domnului Adam; de aceea plaja de enunturi a fost atat de limitata). Da, vreau sa fiu programator, teoretic asta ar trebuii sa fii atunci cand termini aceasta facultate, din pacate nu este asa. Sunt de acord cu tine, dar problema este ca datorita materiilor in exces, nu ai timp si energie sa te axezi pe informatica. Informatica contine, oricum o cantitate de matematica, invatand informatica, invatam si matematica de care avem nevoie pentru a ne dezvolta gandirea de informaticieni.In legatura cu raspunsul tau la ultima mea intrebare: da, sunt de acord cu tine : au venit pentru matematica, perfect, dar nu avem aceeasi programa la info, precum o avem la matematica. Aceasta este diferenta. Da, "Tu poti sa faci...?", de acord, dar asta nu inseamna sa fii toba de teorie, te poti documenta in orice ramura stiintifica, apoi rezolvi. Crezi ca un programator trebuie sa stie din toate domeniile??. In medicina se foloseste software specializat, crezi ca programatorii au stiut ceva din anatomie, biologie?. nu prea cred.S-au documentat, si/sau au fost ajutati de cei in masura, cu explicatii. Asa se procedeaza.Concluzie: poti face multe lucruri, plecand de la un minim de cunostinte, depunand efort doar in procesul de "documentare". Ca sa fii programator nu trebuie sa ai un bagaj de cunostinte enciclopedic.

    RăspundețiȘtergere
  41. Daca ai avut tangenta cu programatori, atunci stii ca pentru orice proiect, Programatorii sau daca exista , persoanele delegate in acest sens, parcurg o prima etapa de "documentare". In aceasta etapa se clarifica si se cer informatii in vederea realizarii produsului soft, pana la cele mai mici detalii (inclusiv..ce culoare va avea bara de stare, cand fereastra este activa)

    RăspundețiȘtergere
  42. @Adriana
    Vlada stie ceva despre domeniu? L-ai auzit la cursuri? sau poate vorbim de alt Vlada :)

    RăspundețiȘtergere
  43. Ioan, ce ar fi fost daca tu imi spuneai: "nu sunt de acord cu tine!" in loc de tot romanul de mai sus? Totusi tu ai redus propozitia la absurd si ai presupus ca am dreptate, dupa care printr-o serie de afirmatii logice ai ajuns la o contradictie cu ceea ce am sustinut eu. Te anunt ca tocmai ai aratat cat este de importanta o demonstratie in viata de zi cu zi. :)

    RăspundețiȘtergere
  44. Mihai, eu nu am fost decat la 1 curs de-al lui Vlada, dar am cautat informatii despre el si am aflat cam ce stie sa faca. Daca esti curios, intra pe: http://marinvlada.googlepages.com/ si gasesti detalii.

    RăspundețiȘtergere
  45. vezi? si nu am avut nevoie de materia domnului Georgescu pentru asta.:)) Nu am ajuns la o contradictie. Nu vad nici o reducere la absurd, in mod evident, ai inteles gresit mesajul meu. Imi cer scuze pentru incoerenta. Oricum , sa inteleg ca esti de acord?

    RăspundețiȘtergere
  46. Adriana,
    Chiar daca matematica este in principiu o materie utila, iti dezvolta un mod de gandire & stuff, domeniul informaticii este mult mai cuprinzator decat sa zicem, sa aplici niste notiuni matematice. Informatica presupune si creativitate, originalitate in gandire; "outside the box", capacitatea de a privi unele lucruri altfel decat strict matematic. Dar asta deja e altceva. Cum am zis si in primele posturi, problema cu aceasta facultate nu este matematica in sine, este felul invechit de a fi predata. Cand vezi cate o fosila de mate care incepe la cursuri cu texte gen "eu nu prea le am cu maculatoarele astea", deja le iau drept ofensatoare. Adica daca ei ca profi nu dau 2 bani pe a invata macar sa foloseasca un calculator, de ce sa dau eu 2 bani pe materia lor?
    Oricum eu nu ma consider ca facand parte din categoria "certati cu matematica", doar ca informatica in sine include matematica, si nu invers cum ni se baga in cap prin ponderea ridicol de ridicata pe care matematica o are in totalul materiei predate in aceasta fac (eu sunt la domeniul Info btw). Si cum am spus mai sus, problema principala este ca fiecare curs de mate in aceasta fac parca reprezinta o calatorie inapoi in timp, in epoci demult apuse.

    RăspundețiȘtergere
  47. Mihai, prezenta la cursuri nu este obligatorie.
    Ioan, eu doar voiam sa iti demonstrez ca ai capacitatea de a face singur o demonstratie. Nu trebuie sa inveti unele gata facute, poti sa inveti sa le faci chiar tu!

    RăspundețiȘtergere
  48. Eu ma duc la cursuri, chiar daca nu e obligatoriu. Pentru ca daca nu, nu as mai intelege nimic dupa. E foarte multa materie.

    RăspundețiȘtergere
  49. Eh, eu cred ca se invata usor si in sesiune :D Nu e chiar asa mult. Trebuie sa vrei :)) si sa nu faci pe chiorul cand ceilalti trimit pe altcineva in locul lor!

    RăspundețiȘtergere
  50. Da este multa materie, si se parcurge repede.Mai ales cu noua tehnologie de predare folosind proiectorul.....nu ai timp sa gandesti ce spune profu. era mai bine cu creta si tabla (parerea mea).

    RăspundețiȘtergere
  51. Pai hotarati-va: ori vreti metode avansate de predare ori "calatoriile in timp"?

    RăspundețiȘtergere
  52. trebuie sa existe o metoda in care predarea sa nu mai fie atat de alerta. Aceasta este problema.prin faptul k profu scrie pe tabla, se calmeaza ritmul predarii.

    RăspundețiȘtergere
  53. Asta e pt ca ardelenii gandesc mai incet. :))

    RăspundețiȘtergere
  54. Vezi ca eu sunt ardelean!!! >:P

    RăspundețiȘtergere
  55. nu, s-a referit la mine.....olteanca :P

    RăspundețiȘtergere
  56. da, deci ca sa ma bag si eu in seama vag legat de discutia de mai sus:
    1) degeaba te pricepi la un domeniu daca esti certat cu coerenta si esti o masina aleatoare de generat note.
    2) eu nu stiu daca domnul vlada stie mai multa informatica decat domnul baetica. principala diferenta o da punctul 1.
    3) statistic vorbind, sunt destul de ardelean ca sa rezonez cu reclamatiile vizavi de proiector de mai sus.
    4) exact, unde e creativitatea? ha? unde? nu suntem prelucratori prin aschiere.
    5) in Islanda se cultiva banane, rosii, castraveti si trandafiri
    6) acesta este punctul al saselea

    RăspundețiȘtergere
  57. Razvan, nu ai inteles! Ioan nu e interesat de altceva. El vrea sa faca informatica, dom'le! Cat despre video-proiector, sunt de acord ca e greu de urmarit, dar asta e tehnologia... trebuie sa tinem pasul cu timpii...

    RăspundețiȘtergere
  58. El saracul ar vrea, dar n-are cu cine. Sau ca sa-ti dau satisfactie:
    "nu sunt de acord cu tine!!!"

    RăspundețiȘtergere
  59. mai bine taci din gura si pari prost decat sa o dechizi si sa dovedesti asta. Stie cine sa se simta !!

    RăspundețiȘtergere
  60. Atunci de ce mai vorbesti, Ioan? Nu inteleg! E o contradictie undeva :))

    RăspundețiȘtergere
  61. Oameni buni, mi-aţi facut ziua, scuze noaptea, că e 12:28 AM, ce pot să zic am râs copios şi vreau să adaug ceva:
    Orice programator trebuie sa aibă în spate nişte matematică si nu trebuie multă ca-n cazul fizicienilor, ci atât cât are nevoie în domeniul în care lucrează.

    Poate mă înşel şi asta nu ar fi o tragedie.

    RăspundețiȘtergere
  62. Eu sunt de acord! Si asa matematica e ratiune si ratiunea e buna in orice domeniu. Nu se poate fara ea.

    RăspundețiȘtergere
  63. vrei sa iti arat eu ca se poate? :))

    RăspundețiȘtergere
  64. Ofticatule, du-te si plimba-te!

    RăspundețiȘtergere

Spune ce crezi!