sâmbătă, 14 martie 2009

Si tu...cetatene?


Zilele trecute asteptam ca semaforul sa ne ingaduie sa traversam strada. In momentul in care s-a facut verde, un sofer care apucase sa intre pe trecerea de pietoni a dat inapoi si a trecut in spatele liniei. Am fost profund impresionate. Acest om nu a trecut mai departe, nepasator fata de pietoni, fata de lege, fata de restul masinilor din intersectie. A ales sa piarda 2 minute din timpul sau, procedand corect. E un lucru rar, trebuie sa recunoastem. Traim intr-o lume (oras cel putin) unde nu conteaza daca traversezi regulamentar sau nu, trebuie sa fii cu ochii in 4 dupa masini care trec cu viteza luminii, gata sa te calce daca nu esti atent (desi nu ar trebui, caci esti pe trecere, iar semaforul e verde). Intr-o lume unde esti injurat chiar daca nu esti tu cel care a gresit.
Asa ca acest post este dedicat tuturor celor care nu au luat carnetul din pura intamplare. Acelor soferi responsabili, care isi dau seama ca conducand inadecvat nu isi pun doar propria viata in pericol, ci si pe cea a celor din jur. Acelor adolescenti care nu ating 200 km/h doar ca sa arate cat de "cool" sunt si isi omoara prietenii in accidente.

30 de comentarii:

  1. Eu sunt de acord cu voi, desi sunt mai vitezoman asa...pe autostrada. Cel mai tare e sa iei curbe periculoase in viteza :))

    RăspundețiȘtergere
  2. le iei pe lumea cealalta sau cum?

    RăspundețiȘtergere
  3. adica ..conduci in curbe :D

    RăspundețiȘtergere
  4. pe autostrada merge.... in oras, nu. era sa mor saptamana trecuta calcat de un tip cu o masina "tare", pe trecerea de pietoni, care a luat o curba periculoasa in viteza. Nu m-a vazut nici pe mine si nici semaforul care avea indicatorul rosu aprins.

    RăspundețiȘtergere
  5. eu inteleg perfect faptul ca te-a indignat respectivul, dar tu nu ai auzit de spirit de conservare? maica-ta nu te-a invatat sa te uiti in stanga si-n dreapta inainte sa treci strada?

    RăspundețiȘtergere
  6. Poate era dupa colt si nu avea cum sa il vada... Din cate am inteles eu, respectivul luase o curba periculoasa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Trecere de pietoni in curba periculoasa?

    RăspundețiȘtergere
  8. pai in orice intersectie sunt curbe, nu? :P

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, in orice intersectie sunt curbe :)) ; nu este important in ce directie a luat-o tipul cu masina, ceea ce e important de retinut este faptul ca poti fi calcat pe trecerea de pietoni, chiar daca ai prioritate, datorita vitezei si neatentiei. De obicei, prin Bucuresti, se franeaza cam in ultimul moment, dar se franeaza :P. Aveam prioritate, ma asteptam ca el sa franeze, dar nu a facut-o. Spiritul de conservare m-a facut sa ma opresc pentru a nu ma lovi de masina (apropo de spiritul de conservare).

    RăspundețiȘtergere
  10. tot nu inteleg ce ai vrut sa zici cu trecerea de pietoni si curba periculoasa(luata in viteza)

    RăspundețiȘtergere
  11. Sincer, nici eu nu inteleg foarte bine...

    RăspundețiȘtergere
  12. Ioan, "datorita" se foloseste atunci cand e de bine.

    RăspundețiȘtergere
  13. baaa, cate complicatii.... parca ati fi la filosofie si nu la mate(info)... situatia e ft simpla: pe ioan era sa il calce unu` cu masina.

    RăspundețiȘtergere
  14. stati ca va lumineaza Stefan =))

    RăspundețiȘtergere
  15. Bravo Stefane, in sfarsit unul care intelege. Venise vorba de curbele luate in viteza, si am postat intamplarea mea. ce mare lucru? Adi, nu cred ca "datorita" se foloseste doar atunci cand e de bine; dar o sa ma documentez. ms.

    RăspundețiȘtergere
  16. "baaa, cate complicatii.... parca ati fi la filosofie si nu la mate(info)... situatia e ft simpla: pe ioan era sa il calce unu` cu masina."

    corectez: era sa-l calce unul care a luat o curba periculoasa, cand el era pe trecerea de pietoni, acum, unde gasim noi o trecere de pietoni intr-o curba periculoasa. E aiurea o trece de pietoni intr-o curba periculoasa?(Era semnalizata?)

    RăspundețiȘtergere
  17. farateeee, era in oras. tipul avea viteza si ca sa nu iasa in decor a luat curba inca de pe trecerea de pietoni. rotile au scartait in curba , cand acesta a virat. ce e asa de greu?

    RăspundețiȘtergere
  18. DATORÍT, -Ă, datoriţi, -te, adj. 1. (Despre o sumă de bani sau un bun) Care trebuie plătit, restituit cuiva. ♦ Cuvenit. 2. Provenit din sau de la..., cauzat, pricinuit de... ♦ (Cu valoare de prepoziţie, în forma datorită) Mulţumită, graţie; din cauza, din pricina. [Var.: datorát, -ă adj.] – V. datori.
    am cautat in DEX. cred ca am folosit corect. :P. Ioan.

    RăspundețiȘtergere
  19. ce legatura are scartaitul cu ceea ce vorbim noi?

    Ca sa fiu mai precis? voi stiti de faza aia cu pasarela care a cazut in tancabesti in vara asta?

    RăspundețiȘtergere
  20. scartaitul se produce datorita vitezei si a miscarii neliniare pe care automobilul a avut-o. am scris asta ca sa te ajute(teoretic!) la alcatuirea imaginii de ansamblu asupra situatiei.

    RăspundețiȘtergere
  21. traiectoriei* (in loc de "miscarii").scuze.

    RăspundețiȘtergere
  22. Ah, regret că nu mă pot plânge, cred că ultima oară când era să mor pe trecerea de pietoni era din vina mea. Dar am avut parte de câțiva inși care pun frâna târziu și se opresc abia după trecere. Și, mă rog, de situații în care simt ceva vâjâind pe lângă mine la limită și scot un mare "Phew", dar tot vina mea că mă uit în stele. Mă iertați că mă bag în seamă așa aiurea, aștept relatări despre pasarelă.

    RăspundețiȘtergere
  23. Povestea cu pasarela e una mai delicata, dupa cum stiti au fost victime.Era singurul loc prin care, cred eu, puteai trece linistit, vara asta un camion care avea remorca ridicata(soferul facuse o criza si era inconstient, a lasat remorca ridicata)a lovit pasarela care s-a prabusit, lucru care nu trebuia sa se intample. Acum locul acela sigur pe care mergeam mereu sigur a fost schimbat cu o trecere de pietoni pusa destul de periculos.Aiurea rau...

    RăspundețiȘtergere
  24. Am citit despre incidentul acesta. Recunosc, nu m-a interesat continuarea povestii, dar, Costin, poti fi fericit ca ai trecerea de pietoni. Poti sa cauti alte locuri pentru plimbarile tale, daca cele vechi nu iti mai plac.

    RăspundețiȘtergere
  25. ideea e ca eu tocmai vroiam sa fac fotografi de pe pasarela cand s-a produs accidentul...

    RăspundețiȘtergere
  26. adica ma duceam si cand am ajuns era politia, multa lume pe acolo, televiziune...

    RăspundețiȘtergere
  27. Cu cine mai vorbeam eu astazi despre refractie si medii refringente, daca nu mai era Costin??

    RăspundețiȘtergere

Spune ce crezi!