luni, 14 septembrie 2009

Anim'est 2009



Singurul festival de film de animaţie din Bucureşti şi cel mai important din România, Anim’est contabilizează, pentru primele trei ediţii, 900 de filme proiectate şi peste 18.000 de spectatori. Consacrat pe plan internaţional, evenimentul a avut ca invitaţi mari nume ale animaţiei mondiale, precum John R Dilworth şi Bill Plympton (nominalizaţi la Premiul Oscar), Hayo Freitag sau Juan Pablo Zaramella şi a prezentat cele mai importante filme de animaţie premiate la Cannes, Annecy, Animadrid sau Animateka.

Pentru că odată cu dezvoltarea festivalului s-a observat creşterea interesului pentru animaţie atât din partea publicului, cât şi din partea profesioniştilor, Anim’est vă aşteapă în perioada 2 - 11 octombrie, la cea de-a patra ediţie, cu o ofertă şi mai generoasă. Pentru prima dată festivalul îşi aşteaptă publicul în patru locaţii: Cinematografele Patria, Union, Elvira Popescu şi Terasa Verona (Librăria Cărtureşti). Şi tot pentru prima dată, în cadrul Anim’est are loc Creepy Animation Night, o întreagă noapte dedicată filmelor de animaţie şi muzicii, reunite într-un show mixat de Pakito (Franţa).

Dintre cele peste 600 filme primite pentru selecţie (s-au primit, în premieră, filme din Malaezia, Chile, Peru, Columbia, Madagascar, Mozambic), au fost alese pentru competiţie 199, grupate în şase secţiuni: lung-metraj, scurt-metraj, film românesc, film studenţesc, videoclip & advertising şi, balkanimation, transformat în acest an din show-case, în concurs.

Ţara prezentată în acest an la Anim’est este Japonia, iar evenimentul central al acestei prezentări este Retrospectiva Hayao Miyazaki. Cunoscut pentru Spirited Away, pentru care a primit Oscarul în 2003, şi Howl’s Moving Castle, pentru care a fost nominalizat din nou în 2006, Hayao Miyazaki este considerat unul dintre cei mai mari animatori din toate timpurile.

Întâlniri cu Mike Reiss (SUA), scenarist al filmelor Simpsons Family şi Ice age 4, Guilaine Bergeret (Franţa), reprezentant al SacreBleu production, un cunoscut producător şi distribuitor de scurt-metraje şi Marie Anne Fontainer (Franţa), decan al facultăţii Supinforcom, una dintre cele mai mari şcoli de animaţie din lume, sunt trei dintre evenimentele Anim’est care nu trebuiesc ratate. Georges Schwitzgebel (Elveţia), un clasic al animaţiei premiat la Cannes, Berlin, Annecy este invitatul special al acestei ediţii Anim’est.

Dacă aveţi nevoie de mai multe informaţii, vă invităm pe www.animest.ro, site-ul oficial al evenimentului, care vă aşteaptă în acest an cu un nou design.

18 comentarii:

  1. Festivalul asta este chiar foarte tare! Anul trecut am fost la workshop si a fost chiar interesant. La ceremonia de incheiere au difuzat si filmuletele facute de noi. Mi-a placut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vazut anul trecut un film care mi s-a parut impecabil realizat. Era facut de niste unguri si se poate descarca gratuit(SI LEGAL!) de pe internet: http://www.kommuna.org/egon_and_donci/en/film.htmlDaca aveti timp, nu il ratati!

    RăspundețiȘtergere
  3. Stefane, te uiti la desene? =))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar fac desene animate, nu doar ma uit. Si nu imi e rusine cu asta. Eu am o pasiune.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu am o pasiune... o cheama Loredana ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Baaaa nesimtitule, sa nu ii mai pronunti numele, ca te rup! CLAR?

    RăspundețiȘtergere
  7. Aha! :)) nu i-l pronunt, i-l scriu. Nu iti fa griji, nu imi place gagica-ta. Daca imi placea, era de mult cu mine :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  8. ofticatule, mi-ai distrus conversatia! :)) Vorbeam si eu cu Stefan despre un festival foarte interesant si acum vii tu si faci misto de el ca se uita la desene. Si eu privesc; ai putea sa incerci sa te uiti la Egon & Donci pentru ca este chiar un film foarte interesant.

    RăspundețiȘtergere
  9. Adriana, nu ai nici o sansa pentru ca Stefan este deja indragostit de cea a carui nume nu poate fi pronuntat =))

    RăspundețiȘtergere
  10. Mi-ai facut praf toate sperantele :))

    RăspundețiȘtergere
  11. Cred că-mi va imploda creierul dacă mai citesc multe comentarii de la "ofticatul".

    Cât despre acest festival, e prima oara când aud de el, cel putin nu ştiam că este în România, bun, interesant, merită reţinut.Poate o să văd despre ce este vorba, dar nu sunt 100% sigur ca îl voi vizita.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ba, dupa atata tam tam pe aici, mi-ati facut pofta sa imi fac un blog in care sa imi bat joc de Stefan (si nu numai) :)))

    RăspundețiȘtergere
  13. Costin, ce zici ca o sa se intample cu al tau creier? :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Ba, eu cred ca merg la festival. Am fost anul trecut si mi-am luat Pass pentru toate proiectile. Ma duceam in fiecare seara la 2 filme. Viata, tata :))

    RăspundețiȘtergere
  15. si eu vreau sa merg, cu Adriana, evident!

    @ costin, apreciem k iti implodeaza creierul, ca altfel faceai mizerie pe aici :))

    RăspundețiȘtergere
  16. @Costin, Sa nu il super pe ofticat, ca te ia la circ cu el.

    RăspundețiȘtergere
  17. Trandafire, Patraulea, dormiți bă?

    RăspundețiȘtergere

Spune ce crezi!